myHospi is een tool voor studentenhuizen ter vervanging van je mailbox. Via myHospi krijg je geen mails maar volledige profielen toegestuurd waardoor je direct een goed beeld krijgt van de kamerzoekenden. Ook kan je gemakkelijk filteren op leeftijd, geslacht, vereniging en fase. Vervolgens kan je iedereen met één druk op de knop uitnodigen.
Om de kamerzoekers te kunnen bereiken is het handig om de link naar jullie huis te delen (bijv. in een Facebookgroep). Deze link kan je kopiëren in de app bij ‘Kamer delen’ onder instellingen of op de website nadat je bent ingelogd.
Om toch gebruik te kunnen maken van het overzicht dat myHospi biedt, kan je even reageren op de mailtjes dat het een pré is als ze ook via myHospi hun profiel sturen. Verder is het raadzaam om jullie myHospi link in het Facebookbericht te plaatsen. Deze link kan je kopiëren in de app bij ‘Kamer delen’ onder instellingen of op de website nadat je bent ingelogd.
Op deze manier heb je alsnog een handig en persoonlijk overzicht van de mensen die op de hospiteeravond komen.
Druk op de knop ‘Filters toepassen’ en stel de filters in naar keuze. Je kunt filteren op leeftijd, geslacht, fase en (studenten)verenigingen. Door nogmaals op de knop ‘Filters toepassen’ de drukken klap je de functie weer in.
Yes! Wij vinden het niet nodig dat studenten zouden moeten betalen voor het vinden van een nieuw huis/nieuwe huisgenoot, studenten hebben het al zwaar genoeg.
Jazeker, nadat je mensen hebt uitgenodigd kan je ze nog een chatbericht sturen. Dit kan bijv. zijn om ze extra informatie te geven die je bij de uitnodiging niet hebt gegeven.
Yes! Je kunt alle gelikete mensen in één keer uitnodigen vanuit het mapje ‘gelikete mensen’ (zie tweede icoontje vanaf links). Bij de uitnodiging kan je een stukje typen waarna zij direct kunnen aangeven of ze aanwezig zullen zijn. Het is ook wel zo netjes om de mensen die je niet hebt uitgenodigd ook iets te laten weten, dit kan ook in één keer met één berichtje. Dit doe je vanuit het mapje ‘Afgewezenen’.
Dat kan zeker. Het overzicht kan je vinden in het mapje ‘Uitgenodigd’. Hebben mensen nog niet gereageerd? Stuur ze dan een reminder via de notificatieknop (belletje in het mapje ‘Uitgenodigd’).
Om de kamerzoekers te kunnen bereiken is het handig om de link naar jullie huis te delen (bijv. in een Facebookgroep). Deze link kan je kopiëren in de app onder ‘Kopieer link’ of op de website nadat je bent ingelogd. Zo kunnen kamerzoekers jullie huis ook vinden op de app.
Een like is nog géén uitnodiging! Nadat je mensen heb geliket, kan je de mensen uitnodigen vanuit je ‘mapjes’ (tweede icoontje van links in de navigatiebalk). Deze uitnodigingen kunnen verstuurd worden nadat jullie het hospiteermoment hebben ingesteld en een berichtje hebben getypt.
Een like is nog géén uitnodiging! Nadat je mensen heb geliket, kan je de mensen uitnodigen vanuit je ‘mapjes’ (tweede icoontje van links in de navigatiebalk). Deze uitnodigingen kunnen verstuurd worden nadat jullie het hospiteermoment hebben ingesteld en een berichtje hebben getypt.
Uiteraard! Je kunt meerdere mensen uitnodigen voor verschillende hospiteermomenten. De hospiteermomenten maak je aan bij het mapje ‘geliket’, waarna je de mensen voor dat geselecteerde moment kunt uitnodigen. Vervolgens zie je bij het mapje ‘uitgenodigd’ wie er op welk moment aanwezig zullen zijn.
Na de hospiteeravond heb je hopelijk je nieuwe huisgenoot gevonden. Deze persoon kan je een privé bericht sturen of opbellen op het opgegeven nummer.
De mensen die het niet zijn geworden kan je in één keer een berichtje sturen, maar persoonlijke aandacht wordt wel gewaardeerd.
Heb je een goede internetverbinding? Zo ja, dan kan het helpen om de app eens helemaal af te sluiten en opnieuw in te loggen. Werkt dit nog steeds niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie hebt van de app. Verwijder de myHospi app en installeer opnieuw via de app store.
Het kan voorkomen dat de e-mails van myhospi worden aangezien voor spam. Kijk of je de e-mails kan terugvinden in je spam-filter. Kan je het mailtje niet vinden? Vul dan je e-mailadres in via Herstel wachtwoord. Je ontvangt dan een nieuw mailtje. Heb je na 10 minuten nog steeds niks ontvangen? Stuur dan een e-mail naar info@myhospi.nl
Een nieuwe kamer kan worden toegevoegd via ‘Kamer toevoegen’ bij ‘Instellingen’. Zo kan je dus vanuit je bestaande huisaccount een nieuwe kamer aanbieden.
Geen probleem, via de chatfunctie kan je de mensen even een chatbericht sturen. Dit kan ook naar één categorie tegelijk. Bijv. naar alle uitgenodigden.
Yes! Wij vinden het niet nodig dat studenten zouden moeten betalen voor het vinden van een nieuw huis/nieuwe huisgenoot, studenten hebben het al zwaar genoeg.
Heb je een goede internetverbinding? Zo ja, dan kan het helpen om de app eens helemaal af te sluiten en opnieuw in te loggen. Werkt dit nog steeds niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie hebt van de app. Verwijder de myHospi app en installeer opnieuw via de app store.
Het kan voorkomen dat de e-mails van myhospi worden aangezien voor spam. Kijk of je de e-mails kan terugvinden in je spam-filter. Kan je het mailtje niet vinden? Vul dan je e-mailadres in via Herstel wachtwoord. Je ontvangt dan een nieuw mailtje. Heb je na 10 minuten nog steeds niks ontvangen? Stuur dan een e-mail naar info@myhospi.nl
Vanaf het moment dat je bent uitgenodigd op een hospiteeravond kan je een chatbericht sturen naar dat huis. Dit kan je doen door op het chat icoontje te drukken.
De woningnood in Nederland is erg hoog, hierdoor krijgen studentenhuizen erg veel reacties op vrijkomende kamers. Daarom kan het, ondanks dat dat met myHospi in één keer kan, ook veel werk zijn om iedereen van respons te dienen. De ervaring leert dat de aanhouder wint, dus houd vol!
Klik op het huis in het overzicht en druk op ‘Verstuur profiel’, het is wel aan te raden je berichtje aan te passen op het huis waarop je reageert. Zo heb je meer kans dat je berichtje leuk gevonden wordt en je langs kan komen op de hospiteeravond.
Dit zijn waarschijnlijk huizen die de omschrijving op Facebook hebben geplaatst. Stuur dus ook naar deze huizen je profiel op en zorg dat je ze even opzoekt op Facebook zodat je weet waar je op reageert.
Je account wordt verwijderd als je even een mailtje stuurt naar info@myhospi met de mededeling dat je graag je account wilt verwijderen.
Uitnodigingen zijn te vinden bij het ‘huisje’ in de navigatiebalk. Hier kan je aangeven of je aanwezig zult zijn en heb je overzicht in je aankomende hospiteeravonden.